fredag 30 mars 2012

Dagens lyckliga stund

Solen strålande och värmde mitt ansikte på morgonpromenaden, det var en av dagens lyckliga stunder. Jag gick där och tänkte på allt jag är så otroligt tacksam för. Alla underbara människor som förgyller mitt liv, att jag och Nelly är friska, att vi har en sån fin lägenhet, att jag har så mycket kärlek i mitt liv, att jag har ett jobb som jag trivs med och mycket mycket mer.
Sista dagarna har jag varit så lycklig över det ljus som återvänt, det är ljust när jag vaknar och när jag kommer hem från jobbet. Jag inspireras att ta tidiga morgonpromenader för att se när allt börjar röra på sig och jag inspireras att ta en lång promenad efter jobbet bara för att njuta av dagens sista ljus. Kanske jag inte uppskattar det om några veckor men just nu är jag så lycklig över ljuset.

‎"Att välja lycka är inte att förneka besvärliga känslor. Det är att välja att inte stanna kvar där" Kay Pollak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar